Direct naar: aanvragen.maror.nl
Alleen voor aanvragen t/m Ronde 2015
Aan het einde van de looptijd van het project moet de aanvrager binnen drie maanden een verzoek om vaststelling van de uitkering doen. Bureau Maror-gelden stuurt hiervoor na afloop van de looptijd een herinnering toe. Als het verzoek om vaststelling niet tijdig is ontvangen wordt de subsidie eenzijdig vastgesteld, mogelijk op nihil. Dit kan betekenen dat reeds uitbetaalde voorschotten moeten worden terugbetaald.
Stuurt u uw vaststellingsverzoek per e-mail? Let er dan op dat uw mail inclusief bijlagen niet groter is dan 40 MB, omdat onze mailserver het bericht anders niet kan ontvangen.
Een verzoek om vaststelling houdt in dat u verantwoording aflegt over het project. Dit doet u aan de hand van een goed gedocumenteerd eindverslag, dat een inhoudelijke en een financiële rapportage moet bevatten.
In de inhoudelijke rapportage worden de bereikte resultaten samengevat en vergeleken met de goedgekeurde doelstellingen.
De financiële rapportage ten aanzien van aanvragen uit Ronde 2013, 2014 en 2015 maakt u op basis van het document ‘Begroting en vaststelling’. Dit bevat ten aanzien van het project per onderdeel en op een wijze dat vergelijking tussen de oorspronkelijke begroting en de realisatie daarvan mogelijk is, tenminste:
In het Worddocument ‘Begroting en vaststelling’ zijn door Maror de begroting en het dekkingsplan waarop de verlening is gebaseerd ingevuld; deze kolommen dienen ongewijzigd te blijven. U neemt de cijfers behorende bij de afrekening op in de rechterkolommen van het document, waarbij u minimaal de specificatie van de begroting volgt. Hierdoor ontstaat de vergelijking tussen begroting en afrekening. Het document is een bijlage bij het verleningsbesluit. U bent verplicht het document te gebruiken als uitgangspunt voor uw financiële rapportage.
Bij de financiële rapportage ten aanzien van aanvragen uit rondes voor 2013 moet u de vergelijking tussen de oorspronkelijke begroting en de realisatie zelf vormgeven met behulp van het sjabloon dat wij u toesturen.
De verplichting tot het overleggen van een goedkeurende controleverklaring van een registeraccountant of een accountant-administratieconsulent geldt voor subsidies van € 10.000 en hoger.
In het verleningsbesluit kunt u ook nalezen waar het eindverslag aan moet voldoen.
Indien de aanvrager na de eerste herinnering geen verzoek om vaststelling doet, worden hem over het algemeen twee opties gegeven met een nieuwe termijn.
De subsidie wordt eenzijdig vastgesteld, mogelijk zelfs op nihil, indien de aanvrager verzoekt om uitstel maar niet aantoont dat het project is begonnen, of als de aanvrager dit verzoek pas doet na het verstrijken van de termijn. Het bestuur kan in een dergelijk geval ook besluiten de verlening in te trekken.
Op donderdag 19 mei zijn wij niet aanwezig. U kunt ons maandag 23 mei weer vanaf 9.00 bereiken. Wilt u worden teruggebeld? Stuur dan een mail naar collectieven@maror.nl.
Wij hebben gemerkt dat sommige spamfilters het Word-formulier Begroting en Vaststelling, dat wij meesturen met een verleningsbesluit, als onveilige bijlage aanmerken. Hierdoor kan de mail met het besluit in de spam belanden. Wij sturen daarom een aankondigingsmail voorafgaand aan elke mail die wij met een B&V als bijlage versturen. Ontvangt u de mail met de B&V niet dezelfde dag nog in uw mailbox? Check dan uw spamfilter.
Klik hier voor meer informatie.
Bureau Maror-gelden
Weteringschans 126
1017 XV Amsterdam
T 020-679 93 73
F 020-673 35 89
E collectieven@maror.nl
Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.