Melden begin

Bij een positief besluit over uw aanvraag ontvangt u een formulier waarmee u het begin van (de voorbereiding van) uw activiteit moet melden bij Bureau Maror-gelden. U moet beginnen in de ‘beginperiode’. U moet het begin ook melden, in het formulier staat hoe en wanneer u dit doet.

De beginperiode start 3 maanden na indiening en duurt vervolgens vier maanden.

Voorbeeld: u diende op 1 mei 2021 een aanvraag in met als begindatum van uw activiteit 1 augustus 2021, het besluit komt op 1 augustus 2021. De beginperiode loopt dan van 1 augustus tot 1 december 2021.

Als u binnen 3 maanden het besluit ontvangt, begint de beginperiode eerder, namelijk op de datum van het besluit, maar hij eindigt niet eerder; de beginperiode wordt dan dus wat langer.

Het begin kan van alles zijn maar moet u desgewenst wel kunnen aantonen. Dat kan bijvoorbeeld met een vergadering (waarvan notulen worden gemaakt) of een uitnodiging van een spreker (per e-mail) of een (online) bestelling.

De datum die u meldt wordt bij Maror genoteerd als begindatum. 

Let op de volgende punten:

  • de activiteit mag niet beginnen vóór de beginperiode;
  • de activiteit moet beginnen in de beginperiode;
  • zodra u weet wanneer u begint, meldt u de datum schriftelijk bij Bureau Maror-gelden. Het begin moet desgevraagd kunnen worden aangetoond;
  • een toekenning vervalt als niet tijdig met de activiteit is begonnen c.q. het begin van de activiteit niet tijdig is gemeld;
  • is de toekenning vervallen dan kunt u voor dezelfde activiteit voorlopig niet opnieuw subsidie aanvragen (zie het Uitkeringsreglement).

Bureau Maror-gelden herinnert u eenmaal voor afloop van de beginperiode aan de verplichting om tijdig te beginnen en het begin tijdig te melden.

Het vervallen van een toekenning
Het laten vervallen van een toekenning als u niet tijdig begint of het begin niet tijdig meldt is een strenge maatregel. Maror heeft daartoe besloten mede vanwege de ervaring dat toegekende subsidies soms lang ongebruikt bleven en dat activiteiten keer op keer werden uitgesteld. Maror wil stimuleren dat u pas een aanvraag doet als u een concreet plan hebt dat u op redelijk korte termijn wilt uitvoeren. Dat komt zowel de aanvraag als de uitvoering ten goede en bovendien worden andere aanvragers niet benadeeld door een beroep op het uitkeringsbudget op een moment dat het (nog) niet nodig is.

Als een toekenning is vervallen wordt een nieuwe aanvraag voor dezelfde activiteit in de uitkeringsronde waarin de aanvraag oorspronkelijk was ingediend en de daaropvolgende uitkeringsronde niet opnieuw in behandeling genomen. Een aanvraag voor een doorlopende activiteit zal eerst na ommekomst van de looptijd van de activiteit waarvoor de toekenning is vervallen een toekenning kunnen krijgen.

Telefonische bereikbaarheid

Op donderdag 31 oktober zijn wij niet bereikbaar. U kunt ons maandag 4 november weer vanaf 9.00 bereiken. Wilt u worden teruggebeld? Stuur dan een mail naar collectieven@maror.nl.

Israel

De vreselijke gebeurtenissen in Israel vervullen ons allen met afschuw. Ook wij als Nederlands-Joodse gemeenschap voelen ons getroffen en zijn zeer geraakt door dit geweld. Wees sterk en steun elkaar.

Vragen over subsidie? Bel ons gerust

Hebt u vragen over het doen van een aanvraag, of wilt u overleggen of uw plannen voor subsidie in aanmerking komen? Bel dan vooral even met ons.
Kreeg u eerder al subsidie en hebt u daarover een vraag? Ook die beantwoorden we graag.
Wij zijn van maandag t/m donderdag van 9.00 – 17.00 uur bereikbaar op 020 – 679 9373 en ook via collectieven@maror.nl.

Contact

Bureau Maror-gelden
T 020-679 93 73
E collectieven@maror.nl

openingstijden

Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.