Noodgevallen

In noodgevallen kan het bestuur beslissen om een aanvraag bij voorrang te behandelen. Een aanvraag kan een noodgeval zijn als het gaat om een plotseling door externe factoren ontstane situatie die bij voortduring ernstige schade aan zaken of letsel aan personen kan veroorzaken. Een noodgeval is vaak spoedeisend, maar een spoedeisende zaak hoeft geen noodgeval te zijn.

Indien u van mening bent dat er sprake is van een noodgeval en u wilt dat uw aanvraag daarom bij voorrang wordt behandeld, wilt u dit dan onder onze aandacht brengen door een schriftelijk verzoek toe te sturen, separaat van de aanvraag? Dit kan per e-mail.

U moet dit verzoek onderbouwen, waarbij u aannemelijk maakt:

  • dat de noodsituatie door externe factoren is ontstaan of beïnvloed en niet als gevolg van uw onachtzaamheid;
  • tot welke ernstige gevolgen de noodsituatie kan leiden.

Snel een besluit en daarna starten

Subsidie aanvragen kan het hele jaar door. U moet wel eerst autorisatie aanvragen voor uw organisatie. Na ontvangst van het besluit (uiterlijk drie maanden na aanvraag) en afhankelijk van de door u opgegeven begindatum kunt u van start gaan. Dan pas mag u kosten gaan maken. Er is maar één uitzondering wanneer eerder kosten mogen worden gemaakt, zie de pagina De Begroting op de aanvraagsite. Zorg dat u ruim tevoren uw aanvraag indient. Er is in het algemeen geen verlenging van de uitvoeringsperiode mogelijk. Maak een realistische planning en wacht na een besluit dus niet te lang voor u begint. De kalender op de pagina Wanneer aanvragen en beginperiode helpt u om te plannen. Zie ook de pagina Looptijd en de Aandachtspunten 2018.

Contact

Bureau Maror-gelden
Weteringschans 126
1017 XV Amsterdam

T 020-679 93 73
020-673 35 89
E collectieven@maror.nl

openingstijden

Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.