Melden begin

Bij een positief besluit over uw aanvraag ontvangt u een formulier waarmee u het begin van (de voorbereiding van) uw activiteit moet melden bij Bureau Maror-gelden. U moet beginnen in de ‘beginperiode’. U moet het begin ook melden, in het formulier staat hoe en wanneer u dit doet.

De beginperiode loopt van 3 tot 7 maanden na het moment dat u de aanvraag indiende.

Voorbeeld: u diende op 1 mei 2019 een aanvraag in met als begindatum van uw activiteit 1 augustus 2019, het besluit komt op 1 augustus 2019. De beginperiode loopt dan van 1 augustus tot 1 december 2019.

Als u binnen 3 maanden het besluit ontvangt, begint de beginperiode eerder, namelijk op de datum van het besluit, maar hij eindigt niet eerder; de beginperiode wordt dan dus wat langer.

Het begin kan van alles zijn maar moet u desgewenst wel kunnen aantonen. Dat kan bijvoorbeeld met een vergadering (waarvan notulen worden gemaakt) of een uitnodiging van een spreker (per e-mail) of een (online) bestelling.

De datum die u meldt wordt bij Maror genoteerd als begindatum. 

Let op de volgende punten:

  • de activiteit mag niet beginnen vóór de beginperiode;
  • de activiteit moet beginnen in de beginperiode;
  • zodra u weet wanneer u begint, meldt u de datum schriftelijk bij Bureau Maror-gelden. Het begin moet desgevraagd kunnen worden aangetoond;
  • een toekenning vervalt als niet tijdig met de activiteit is begonnen c.q. het begin van de activiteit niet tijdig is gemeld;
  • is de toekenning vervallen dan kunt u voor dezelfde activiteit voorlopig niet opnieuw subsidie aanvragen (zie het Uitkeringsreglement).

Bureau Maror-gelden herinnert u eenmaal voor afloop van de beginperiode aan de verplichting om tijdig te beginnen en het begin tijdig te melden.

Het vervallen van een toekenning
Het laten vervallen van een toekenning als u niet tijdig begint of het begin niet tijdig meldt is een strenge maatregel. Maror heeft daartoe besloten mede vanwege de ervaring dat toegekende subsidies soms lang ongebruikt bleven en dat activiteiten keer op keer werden uitgesteld. Maror wil stimuleren dat u pas een aanvraag doet als u een concreet plan hebt dat u op redelijk korte termijn wilt uitvoeren. Dat komt zowel de aanvraag als de uitvoering ten goede en bovendien worden andere aanvragers niet benadeeld door een beroep op het uitkeringsbudget op een moment dat het (nog) niet nodig is.

Als een toekenning is vervallen wordt een nieuwe aanvraag voor dezelfde activiteit in de uitkeringsronde waarin de aanvraag oorspronkelijk was ingediend en de daaropvolgende uitkeringsronde niet opnieuw in behandeling genomen. Een aanvraag voor een doorlopende activiteit zal eerst na ommekomst van de looptijd van de activiteit waarvoor de toekenning is vervallen een toekenning kunnen krijgen.

Beste mensen,

Wij hopen dat het naar omstandigheden nog steeds goed gaat met u en met allen die u dierbaar zijn. 

Het ziet ernaar uit dat de Corona-crisis voorlopig nog een flinke invloed zal hebben op ons leven en dat wij voor langere tijd ons leven en onze activiteiten moeten aanpassen.

Als u subsidie hebt ontvangen van Maror voor een project dat hierdoor niet kan worden uitgevoerd zoals u van plan was, neem dan contact op met ons. Wij zullen met u meedenken en waar mogelijk oplossingen bieden. Wij verwachten dat u geen kosten maakt zolang onzeker is of, gezien de omstandigheden, een activiteit kan doorgaan.  

Als u nieuwe plannen hebt waarvoor u een subsidieaanvraag wilt indienen, houdt u er dan rekening mee of die gezien de voorschriften van de rijksoverheid en het RIVM zijn toegestaan.

Wij wensen iedereen sterkte en gezondheid!

Chag sameach,

Bestuur en medewerkers
Stichting Collectieve Maror-gelden Nederland

Contact

Bureau Maror-gelden
Weteringschans 126
1017 XV Amsterdam

T 020-679 93 73
020-673 35 89
E collectieven@maror.nl

openingstijden

Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.